top of page

Váczy Tamás

1973. augusztus 25-én születtem, Törökszentmiklóson.

Tanítói diplomát 1997-ben szereztem a Jászberényi Tanítóképző Főiskolán, kiváló minősítéssel, ének, karvezetés szakkollégiummal.

1997-től Martfűn gyakoroltam hivatásom, az ottani általános iskolában. Elsőtől negyedikig minden évfolyamban tanítottam, (gyakorlatilag minden tantárgyat), de a kórusomba, -ami egyben színjátszó csoportként is működött, - nyolcadikig minden évfolyamból jártak gyerekek.  A darabok szövegeit, és zenéit én írtam. Ezért a tevékenységemért 2005-ben Martfű városa a Martfű kultúrájáért díjat adományozta nekem.

Az iskolai tanítás, és a kórus mellett gitározni is tanítottam fiatalokat, 9 évestől a 40 évesig mindenféle korosztály megfordult a kezem alatt.   Ezért 2007-ben szintén Martfű város vezetésétől megkaptam a Martfű városért díjat.

Nem tudtam beletörődni, hogy az iskolai tanulás csupán egy felnőtté válás előtt kibírandó kötelező szenvedés legyen a gyermekeknek, hogy a tanulásuk jeggyel, vagy piros ponttal, vagy akár szégyentáblával legyen „motiválva”, akár az idomított állatok cukorkái. Sokkal jobban tiszteltem már akkor a gyerekeket ennél. Utakat kerestem, hogyan lehetne másként tanítani.

Először azt gondoltam, csak a gyerekek tanulási módszereiben van a baj, ha könnyebben tanulnak, szívesebben teszik azt. 2003-ban Tanulásmódszertan, A tanulás tanítása című tanfolyamot végeztem, és volt szerencsém a tankönyv, és a módszer egyik legnagyobb magyarországi atyjától, Oroszlány Pétertől tanulni. Itt találkoztam először a Waldorf pedagógiával, ami nagy hatást tett rám.

Ez a tudás is csak részeredményeket hozott, akkor tovább gondolkodtam, és arra a következtetésre jutottam, hogy meg kell tanulnom a gyermeki lelkeket kinyitni a meglévő tananyagra. 2003-2004-ig a Bátorító pedagógia individuálpszichológiai alapjai, és Kapcsolat-mentálhigiénés kompetencia megújító tanfolyamokon képeztem tovább magam.

Sok módszertani segítséget kaptam itt a gyermekek problémáinak kezelésére, de az iskolai tanulással kapcsolatos negatív tapasztalataim többsége megmaradt. Nem állhattam meg.

2006-2009-ig Waldorf tanárképzésre jártam. Vekerdy Tamás tanár úr volt a vezető tanárom. Tovább mélyült a módszerrel kapcsolatos vonzalmam. Közben a Szolnoki Waldorf Iskolától kaptam állásajánlatot, amelyet örömmel el is fogadtam. Azóta is ott dolgozom, mint osztálytanító. (2007)

Itt nem a gyermeket igazítjuk a tananyaghoz, hanem a „tananyag” igazodik a gyermekhez, a gyermekek egészséges fejlődéséhez. Az idejáró gyermekek érdeklődése a világ iránt nemcsak az első osztály első hónapjáig, hanem életük végéig fennmarad.

Két Waldorfba járó kisgyermek apukájaként sem tudok már jobbat, legfeljebb mindig jobban, és jobban.

bottom of page